Здоров’я дитини – багатство України
Напевно кожен із
нас мріяв бути сильним і здоровим, витривалим і спритним, мати спортивну
статуру, володіти всіма тими навичками, які постійно необхідні людині в житті.
Здійснити цю мрію допомагаємо ми, вчителі фізичної культури, бо предмет має на
меті збереження і зміцнення здоров'я учнів, розвиток рухових здібностей,
підвищення рівня фізичної підготовленості, формування ціннісних орієнтацій щодо
здорового способу життя.
Основними завданнями в своїй педагогічній діяльності
вважаю:
•
зміцнювати здоров'я та сприяти гармонійному розвитку дитини;
•
формувати свідоме ставлення до здоров'я як найвищої соціальної цінності;
•
сприяти фізичному розвитку дитини;
• впроваджувати методичні підходи до
фізичного виховання на основі принципу «рух назустріч природі»;
• здійснювати моніторинг стану здоров'я учнів, рівня
фізичного розвитку та фізкультурно-оздоровчої роботи;
• оцінювати дитину з урахуванням
діапазону реальних можливостей;
• використовувати інноваційні
здоров’язберігаючі освітні технології та особистісно орієнтований підхід
до навчання та виховання з метою підвищення інтересу до уроків фізичної
культури.
В навчально-виховній діяльності
використовую наступні види інноваційних технологій:
·
Здоров’язберігаючі технології;
·
Групова організація діяльності учнів;
·
Застосування в урочній та позаурочній діяльності ІКТ;
·
Ігрові технології;
Здоров’язберігаючі технології на моїх
уроках передбачають:
-
Суворо дозовані фізичні
навантаження з урахуванням фізичного розвитку учнів;
-
Контроль температурного
режиму, вентиляції приміщення;
-
Перевірка та контроль
стану спортивного інвентарю їх вчасний ремонт
-
Застосування
спеціальних вправ для профілактики та корекції постави,
дихальні вправи;
-
Використання методики
чергування інтенсивності та релаксації в навчанні;
Основною формою навчання та виховання в школі є урок. Найчастіше при
проведенні уроків застосовую такі форми і методи:
•
колове тренування (тренування з використанням різного обладнання,
спрямоване на розвиток всіх груп м`язів, шляхом послідовного виконання вправ із
заданою кількістю повторів і фіксованим відпочинком між підходами );
•
рухливі ігри ( задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють
збагаченню її рухового досвіду);
•
робота в малих групах (використовується для вирішення складних завдань у
тих випадках, коли завдання вимагає спільної, а не індивідуальної роботи);
•
робота в парах (учні працюють в парах, виконуючи завдання. Парна робота
дозволяє швидко виконати вправи, які в звичайних умовах є часомістким або
неможливим);
•
метод аутогенного тренування ( психологічного розвантаження та зняття
нервового навантаження);
•
створення «ситуації успіху»
•
сюжетно-рольові ігри
Достатню увагу приділяю:
• забезпеченню міжпредметних зв'язків як
засобу реалізації компетентнісного підходу до фізичного виховання;
• оцінці діяльності учня не лише за
кінцевим результатом, а й за процесом його досягнення;
Прагну, щоб кожен урок був логічним
продовженням попереднього і, водночас, підготовкою до наступного, змістовним,
цікавим для учнів і таким, що спонукає їх до активної діяльності.
У практиці роботи з фізичної культури
застосовую різні методи навчання:
-
Словесні – пояснення, розповідь, розпорядження, команда, підрахунок;
-
Наочні – показ вправи вчителем, показ плакатів, схем, карток;
-
Практичні – виконання вправ учнями.
Навчальні заняття розпочинаю з шикування
класу, привітання, повідомлення завдань уроку, перевіркою ЧСС. В підготовчій
частині уроку вирішую завдання по підвищенню працездатності учнів. Для
виконання вправ використовую різноманітні способи розміщення учнів – у
розімкнутому і зімкнутому строю, в квадраті, колі. В основній частині уроку
вирішую завдання по формуванню спеціальних знань, умінь і навичок,
вдосконаленню фізичних та вихованню моральних якостей. В заключній
частині уроку використовую: малорухливі ігри, повільний біг, ходьбу та вправи
на відновлення дихання.
В основній частині мотивую учнів до
навчальної діяльності: оголошую тему уроку, зв'язок його з матеріалом, що
вивчався на попередніх заняттях. Ставлю учням конкретні навчальні завдання:
вивчити, навчитись, набути навичок.
В заключній частині проводжу підсумок
уроку, оцінку навчальної діяльності учнів. Ставлю завдання на самопідготовку,
оголошую тему наступного уроку.
Кожну вправу чи елемент намагаюсь
пояснити та правильно показати адже показ є найдоступнішим методом, особливо
при ознайомленні з чимось новим. Виконання вправ належить до практичних методів
навчання. Для швидшого оволодіння технікою вправ використовую багаторазове
повторення. При проведенні уроків поєдную різні методи навчання, це сприяє
досягненню кращих результатів у навчанні.
Під час своєї діяльності практикую
нестандартні уроки, а саме: уроки-змагання, уроки-вікторини, уроки-конкурси,
інтегровані-уроки.
Система
фізичного виховання школярів в умовах сучасного навчального закладу, яким є наш
Кам’янський еколого-економічний ліцей, побудована таким чином, щоб фізичні
вправи були доцільними не тільки з точки зору фізіологічної, а й виховної та
естетичної. Спираючись на це, впроваджую різноманітні новітні технології
фізичного вдосконалення, що включають оздоровчі
вправи (різновиди аеробіки,
степ-аеробіки, шейпінг, дихальна гімнастика, лікувальна гімнастика тощо)
та сприяють формуванню в учнів правильної постави, гарної ходи, розвитку
ритмічності та координації рухів.
Позакласну
роботу спрямовую на активізацію рухової активності та популяризацію активного здорового
способу життя. Традиційними в школі є:
• фізкультурно-оздоровчі
заходи в режимі дня (фізкультурні хвилинки, фізкультпаузи, рухливі ігри на
перервах);
•
загальношкільні фізкультурно-масові й спортивні заходи (спортивні свята, спартакіади, спортивні вечори, фізкультурні вікторини, Дні здоров`я );
• заняття в
фізкультурних гуртках, спортивних секціях, групах здоров'я;
• система гігієнічних і загартовувальних
процедур;
• туристична
робота.
Одним з
інноваційних підходів, який я використовую в
організації позакласної роботи з фізичної культури, є туризм.
Теоретичний аналіз показав, що туристично-краєзнавча діяльність сьогодні
розглядається як спосіб життя людини, засіб реалізації різних цінностей,
проведення дозвілля й активного відпочинку, фізичного вдосконалення й зміцнення
здоров’я. Окрім вирішення виховних завдань, туристсько-краєзнавча робота сприяє
фізичному розвитку кожного учня. Це підтверджує ціла низка досліджень, які
довели, що туристичні маршрути (походи) впливають на фізичний розвиток школяра,
а саме:
- під час занять
туризмом залучаються всі основні групи м’язів;
- туризм
позитивно впливає на серцево-судинну, нервову й дихальну системи;
- туризм сприяє
загартуванню організму, підвищує його опір негативним зовнішнім впливам, різним
захворюванням.
Вагому роль
надаю роботі з батьками. А це:
1. Виступи на загальношкільних батьківських зборах про роль сім'ї у фізичному вихованні дітей, засобів
фізичного виховання в родині тощо.
2. Організація
участі батьків у змаганнях сімейних команд.
3.Відкриті уроки
для батьків з використанням можливих методичних прийомів занять.
Надаю
консультації учням та батькам з питань оздоровлення, загартовування,
правильного виконання фізичних вправ для підвищення рухової активності у
вихідні дні та в період канікул. Систематично співпрацюю з батьками, повідомляю
їм про рівень фізичної підготовленості дітей, умови та можливості занять
фізичними вправами, спільно з батьками обираю оптимальні варіанти розвитку
особистої фізичної культури дітей.
Участь учнів ліцею у спортивних змаганнях
районного рівня є досить успішною:
-Перше
місце з футболу.
-Перше з
волейболу.
-Друге з
баскетболу.
-Друге з
настільного тенісу
- Третє з легкої
атлетики.
Кожного року
учні ліцею в обов’язковому порядку
придставляють наш район на обласному рівні.
На
мій погляд, саме оздоровча спрямованість фізичного виховання у поєднанні з
інноваційними освітніми технологіями дозволить досягти очікуваного результату:
сформувати гармонійно розвинену, конкурентоспроможну особистість, здатну до
самореалізації. А це означає, що всі зусилля повинні бути спрямованими на благородну справу, зарадиякої варто жити.
Немає коментарів:
Дописати коментар