Опис досвіду

Здоров’я дитини – багатство України
Напевно кожен із нас мріяв бути сильним і здоровим, витривалим і спритним, мати спортивну статуру, володіти всіма тими навичками, які постійно необхідні людині в житті. Здійснити цю мрію допомагаємо ми, вчителі фізичної культури, бо предмет має на меті збереження і зміцнення здоров'я учнів, розвиток рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості, формування ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя.
Основними  завданнями в своїй педагогічній діяльності вважаю:
•  зміцнювати здоров'я та сприяти гармонійному розвитку дитини;
•  формувати свідоме ставлення до здоров'я як найвищої соціальної цінності;
•  сприяти фізичному розвитку дитини;
• впроваджувати методичні підходи до фізичного виховання на основі принципу «рух назустріч природі»;
• здійснювати  моніторинг стану здоров'я учнів, рівня фізичного розвитку та фізкультурно-оздоровчої роботи;
• оцінювати дитину з урахуванням діапазону реальних можливостей;
• використовувати інноваційні здоров’язберігаючі освітні технології та особистісно орієнтований  підхід   до навчання та виховання з метою підвищення інтересу до уроків фізичної культури.

В навчально-виховній діяльності використовую наступні види інноваційних технологій:
·        Здоров’язберігаючі технології;
·        Групова організація діяльності учнів;
·        Застосування в урочній та позаурочній діяльності ІКТ;
·        Ігрові технології;
Здоров’язберігаючі технології на моїх уроках передбачають:
-         Суворо дозовані фізичні навантаження з урахуванням фізичного розвитку учнів;
-         Контроль температурного режиму, вентиляції приміщення;
-         Перевірка та контроль стану спортивного інвентарю їх вчасний ремонт          
-         Застосування спеціальних вправ для профілактики та корекції постави,
дихальні вправи;
-         Використання методики чергування інтенсивності та релаксації в навчанні;

     Основною формою навчання та виховання в школі є урок. Найчастіше при проведенні уроків застосовую такі форми і методи:
•  колове тренування (тренування з використанням різного обладнання, спрямоване на розвиток всіх груп м`язів, шляхом послідовного виконання вправ із заданою кількістю повторів і фіксованим відпочинком між підходами );
•  рухливі ігри ( задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду);
•  робота в малих групах (використовується для вирішення складних завдань у тих випадках, коли завдання вимагає спільної, а не індивідуальної роботи);
•  робота в парах (учні працюють в парах, виконуючи завдання. Парна робота дозволяє швидко виконати вправи, які в звичайних умовах є часомістким або неможливим);
•  метод аутогенного тренування ( психологічного розвантаження та зняття нервового навантаження);
 •  створення «ситуації успіху»
 •  сюжетно-рольові  ігри 
Достатню увагу приділяю:
• забезпеченню міжпредметних зв'язків як засобу реалізації компетентнісного підходу до фізичного виховання;
• оцінці діяльності учня не лише за кінцевим результатом, а й за процесом його досягнення;
Прагну, щоб кожен урок був логічним продовженням попереднього і, водночас, підготовкою до наступного, змістовним, цікавим для учнів і таким, що спонукає їх до активної діяльності.
У практиці роботи з фізичної культури застосовую різні методи навчання:
 - Словесні – пояснення, розповідь, розпорядження, команда, підрахунок;
 -   Наочні – показ вправи вчителем, показ плакатів, схем, карток;
 -   Практичні – виконання вправ учнями.     

Навчальні заняття розпочинаю з шикування класу, привітання, повідомлення завдань уроку, перевіркою ЧСС. В підготовчій частині уроку вирішую завдання по підвищенню працездатності учнів. Для виконання вправ використовую різноманітні способи розміщення учнів – у розімкнутому і зімкнутому строю, в квадраті, колі. В основній частині уроку вирішую завдання по формуванню спеціальних знань, умінь і навичок, вдосконаленню фізичних  та  вихованню моральних якостей. В заключній частині уроку використовую: малорухливі ігри, повільний біг, ходьбу та вправи на відновлення дихання.
В основній частині мотивую учнів до навчальної діяльності: оголошую тему уроку, зв'язок його з матеріалом, що вивчався на попередніх заняттях. Ставлю учням конкретні навчальні завдання: вивчити, навчитись, набути навичок.
В заключній частині проводжу підсумок уроку, оцінку навчальної діяльності учнів. Ставлю завдання на самопідготовку, оголошую тему наступного уроку.
Кожну вправу чи елемент намагаюсь пояснити та правильно показати адже показ є найдоступнішим методом, особливо при ознайомленні з чимось новим. Виконання вправ належить до практичних методів навчання. Для швидшого оволодіння технікою вправ використовую багаторазове повторення. При проведенні уроків поєдную різні методи навчання, це сприяє досягненню кращих результатів у навчанні.
Під час своєї діяльності практикую нестандартні уроки, а саме: уроки-змагання, уроки-вікторини, уроки-конкурси, інтегровані-уроки.

Система фізичного виховання школярів в умовах сучасного навчального закладу, яким є наш Кам’янський еколого-економічний ліцей, побудована таким чином, щоб фізичні вправи були доцільними не тільки з точки зору фізіологічної, а й виховної та естетичної. Спираючись на це, впроваджую різноманітні новітні технології фізичного вдосконалення, що включають оздоровчі  вправи (різновиди  аеробіки, степ-аеробіки,  шейпінг,  дихальна гімнастика, лікувальна гімнастика тощо) та сприяють формуванню в учнів правильної постави, гарної ходи, розвитку ритмічності та координації рухів.

Позакласну роботу спрямовую на активізацію рухової активності та популяризацію активного здорового способу життя. Традиційними в школі є:
• фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня (фізкультурні хвилинки, фізкультпаузи, рухливі ігри на перервах);
• загальношкільні фізкультурно-масові й спортивні заходи  (спортивні свята, спартакіади,  спортивні вечори,  фізкультурні вікторини, Дні здоров`я );
• заняття в фізкультурних гуртках, спортивних секціях, групах здоров'я;
•  система гігієнічних і загартовувальних процедур;
• туристична робота.
Одним з інноваційних підходів, який я використовую в  організації позакласної роботи з фізичної культури, є туризм. Теоретичний аналіз показав, що туристично-краєзнавча діяльність сьогодні розглядається як спосіб життя людини, засіб реалізації різних цінностей, проведення дозвілля й активного відпочинку, фізичного вдосконалення й зміцнення здоров’я. Окрім вирішення виховних завдань, туристсько-краєзнавча робота сприяє фізичному розвитку кожного учня. Це підтверджує ціла низка досліджень, які довели, що туристичні маршрути (походи) впливають на фізичний розвиток школяра, а саме:
- під час занять туризмом залучаються всі основні групи м’язів;
- туризм позитивно впливає на серцево-судинну, нервову й дихальну системи;
- туризм сприяє загартуванню організму, підвищує його опір негативним зовнішнім впливам, різним захворюванням.

Вагому роль надаю роботі з батьками. А це:
1. Виступи  на загальношкільних батьківських зборах  про роль сім'ї  у фізичному вихованні дітей, засобів фізичного виховання в родині тощо.
2. Організація участі батьків у змаганнях сімейних команд.
3.Відкриті уроки для батьків з використанням можливих методичних прийомів занять.
Надаю консультації учням та батькам з питань оздоровлення, загартовування, правильного виконання фізичних вправ для підвищення рухової активності у вихідні дні та в період канікул. Систематично співпрацюю з батьками, повідомляю їм про рівень фізичної підготовленості дітей, умови та можливості занять фізичними вправами, спільно з батьками обираю оптимальні варіанти розвитку особистої фізичної культури дітей.
Участь учнів ліцею у спортивних змаганнях районного рівня є досить успішною:
-Перше місце  з футболу.
-Перше з волейболу.
-Друге з баскетболу.
-Друге з настільного тенісу
- Третє з легкої атлетики.
Кожного року учні ліцею в обов’язковому порядку придставляють наш район на обласному рівні.

На мій погляд, саме оздоровча спрямованість фізичного виховання у поєднанні з інноваційними освітніми технологіями дозволить досягти очікуваного результату: сформувати гармонійно розвинену, конкурентоспроможну особистість, здатну до самореалізації. А це означає, що всі зусилля повинні бути спрямованими  на благородну справу, зарадиякої варто жити.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Нападаючий удар у волейболі

Техніка гри в нападі Щоб своєчасно й ефективно діяти проти суперників на майданчику, гравці набирають оптимального положення — ігро...