Методичні розробки

Міністерство освіти і науки України
Еколого-економічний ліцей Кам’янської  РДА Черкаської області

                                                     

План – конспект
Іноваційний урок
Модуль:«Баскетбол»
(11 клас).

                                                        




                                                                                Підготув:
                                                                                Учитель I категорії
                                                                                з фізичної культури
                                                                                Еколого-економічного ліцею 
                                                                                Клименко Олександр                        Юрійович                                                     

                                          

Кам’янка
                                                                  2017

                                                                                                                                                                                  ТЕМА УРОКУ:         БАСКЕТБОЛ                                                        
                                                                                                         
ЗАВДАННЯ УРОКУ:
1.           Удосконалити техніку  передачі м’яча в парах на місці, в русі різними способами;
2.           закріпити  техніку виконання подвійного кроку;
3.     сприяти розвитку рухових якостей засобами ігрової діяльності на уроці з баскетболу;
4.     розвивати кмітливість, спритність, швидкість та витривалість;
5.     виховувати почуття колективізму та взаємовируч­ки.

Інвентар, обладнання: баскетбольні м'ячі,  секундомір, свисток,  ноутбук, програвач, проектор, мультимедійна дошка.
                                   

Тип уроку:          комбінований

Місце проведення:      спортивний зал
Хід уроку

№ з/п
Зміст уроку
Дозу-вання
Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина (15 хв.)

1.
Шикування в  одну шеренгу, привітання. Повідомлення завдань уроку.

30 с.
Перевірити наявність та охайність спортивної форми, самопочуття учнів. Здача рапорта черговим учнем.
2.
Презентація учня на тему : Профілактика травматизму на урока фізичної культури

3хв.
Учень відповідає біля мультимедійної дошки підготовлений матеріал.
3.
Вимірювання ЧСС за 10 с.
15 с.
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом.
4.
Організаційні вправи:
¾      повороти на місці  ліворуч, праворуч, кругом;
¾      перешикування з однієї шеренги у дві та навпаки.
30 с.
Виконувати вправи за командою вчителя чітко й правильно.
5.
Ходьба.



10 с.
Дотримання дистанції, правильність виконання вправ, постави
6.
Різновиди ходьби по залі з баскетбольним м’ячем:
¾   на носках, м’яч у прямих руках над головою;
¾   на п’ятках, м’яч у зігнутих руках за головою;
¾   на внутрішній стороні стопи, м’яч у правій руці;
¾   на зовнішній стороні стопи, м’яч у лівій руці.
20 с.
Вправи на формування правильної постави. Спину тримати прямо, голову не нахиляти, дивитися вперед.
7.
Спеціальні вправи з баскетбольним м’ячем:
¾   лівим боком приставним кроком з чергуванням зігнутих та прямих рук з м’ячем;
¾   правим боком приставним кроком з чергуванням зігнутих та прямих рук з м’ячем;
¾   біг з високим підніманням стегна. М’яч у зігнутих руках перед грудьми;
¾   за хлистом гомілки, м’яч в руках за спиною;
Широким кроком зі стрибком, м’яч перед собою;
Прискорення з м’ячем.
1хв.


Почергово винос прямих рук з м’ячем уперед.

Почергово винос прямих рук з м’ячем уперед.

Не торкатися м’яча коліном.


Не торкатися м’яча ногами.


Дотримуватись дистанції.

Дотримуватись дистанції.


10.
Перешикування з однієї колони по чотири.
15 с.
Звернути увагу на дотримання інтервалів і дистанції.
11.
Загально розвивальні вправи на місці:
а) В. п. – стійка ноги нарізно, руки на поясі.
1. нахил голови уперед.
2. В. п.
3. Нахил голови ліворуч.
4. В. п.
5. Нахил голови назад.
6. В. п.
7. Нахил голови праворуч.
8. В. п.
б) В. п. – стійка ноги нарізно,руки до плечей.
1 – 4. Коловий рух руками уперед.
5 – 8. Теж саме назад.
в) В. п. – стійка ноги нарізно, права рука вгору.
1 – 2. Ривки руками.
3 – 4. Теж саме ліва вгору.
г)В. п. – О. с.
1. Руки вгору, праву ногу назад на носок.
2. В. п.
3 – 4. Теж саме, ліву ногу назад на носок.
д) В. п. – руки в замок.
1 – 4. Коловий рух кистями рук вперед.
5 – 8. Теж саме назад.
є) В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс.
1 – 2. Нахил тулуба вліво.
3 – 4. Теж саме вправо.
ж) В. п. – О. с.
1. Присів – руки вперед.
2. В. п.
3 – 4. Теж саме.
з) В. п. – О. с.
1. Випад вліво, руки вперед.
2. В. п.
3 – 4. Теж саме вправо.
і) В. п. – О. с.
1. Стрибком ноги нарізно, хлопок руками над головою.
2. В. п.
3 – 4. Теж саме.
к) В. п. – О. с.
1. Руки вгору – вдих.
2. Руки вниз – видих.
3 – 4. Теж саме.
4 хв.
5 -6 р.









6 – 7 р.



5 – 7 р.



5 – 6 р.





8 – 9 р.



7 – 8 р.



6 – 8 р.



8 – 9 р.



5 – 6 р.




6 – 7 р.

Спина пряма.









Вправа виконується з максимальною амплітудою.


Руки прямі.



Руки вгору, прогнутися.





Спина пряма.



Спина пряма, ноги не згибати.



Руки прямі, спина пряма.



Спина пряма, одна нога пряма.



Спина пряма.




Слідкувати за диханням.
12.
Загально розвивальні вправи з б/м’ячем.
а) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч в зігнутих руках перед грудьми.
1 – 2. Перекидання м’яча пальцями рук з лівої руки у праву.
3 – 4. Теж саме.
г) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч у руках.
1 – 4. Рух м’ячем навколо тулуба вправо.
5 – 8. Теж саме вліво.
д) В. п. – випад лівою вперед, м’яч у руках.
1 – 4. Рух м’ячем навколо стегна.
5 – 8. Теж саме – випад правою вперед.
є) В. п. стійка ноги нарізно, на пів присядці.
 1 – 4. Перекладання м’яча з руки у руку між ногами зліва (змійкою).
5 – 8. Теж саме справа.
ж) В. п. – стійка на коліні лівої ноги.
1 – 4. Ведення м’яча правою рукою.
5 – 8. Теж саме лівою рукою.
з) В. п. – ноги нарізно, нахил тулуба уперед, м’яч у руках.

4 хв.

10 – 15 р.




10 – 12 р.









6 – 8 р.




7 – 8 р.



8 – 9 р.




5 – 6 р.


6 – 7 р.


Спина пряма. Робота пальцями рук.



Спина пряма. Робота пальцями рук.







Спина пряма.




Одна нога пряма.



Стопу не піднімати.




Не опиратися пальцями ніг об підлогу.

Робота пальцями рук, ноги прямі.

                                              II. Основна частина (25 хв.)
1.

1.Робота в парах:

Передача м'яча в парах, одночасно:

-          з відскоком від підлоги, стоячи на місці;



- від грудей, стоячи на місці та в русі.









1,5 хв.







1,5 хв.
.
Виконувати вправи у баскетбольній стійці.
Індивідуально вказати на помилки, які учні допустили, виконуючи передачу м'яча з відскоком від підлоги.





2.
Перешикування.
1 хв.

3.
1.     Подвійний крок після ведення з наступним кидком у кошик














 2.Передачі  м’яча в парах у русі, обіграючи суперника з послідуючим кидком у кошик.
3 хв.















3 хв.





Звернути увагу на виконання подвійного кроку.
Звернути увагу на точність передачі м’яча різними способами партнеру.
4.
1.     Подвійний крок з відволікальною дією.
 Учень показує захиснику на три очковий кидок, і при цьому з м’ячем відходить в сторону на подвійний крок.
2.     Передача м’яча напарнику на подвійний крок ,та заслон захисника.
3.     Вимірювання ЧСС за 10 с.
     4.  Вправа на відновлення дихання:
                 1-4 руки вгору – вдих,
                  5-8 руки опустити вниз –                  видих.


5 хв.







5 хв.


15 с.


1хв.

Правильно виконати завдання.


Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом.


Спеціальні дихальні вправи. Вправа корисна при потребі «провітрювання» легенів.


5.
Двох стороння навчальна гра
5хв.
Дотримуватись техніки безпеки та правил гри у баскетбол

III. Заключна частина (5 хв.)

1.
Шикування класу в одну шеренгу.
1 хв.
Перешикування від першого до останнього.
2.
Вимірювання ЧСС за 10 с.
Вправа на відновлення дихання
30 с.
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом.
3.
Підведення підсумків уроку.
¾      Аналіз типових помилок.
¾   Оцінювання учнів.
2,5 хв.
Вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці.
Відзначити кращих учнів.
4.
Домашнє завдання
30 с.
Стрибки на скакалці 3 * 25
5.
Організований вихід із залу.

30 с.
Дотримуватись дистанції.











Міністерство освіти і науки України
Еколого-економічний ліцей Кам’янської  РДА Черкаської області



План – конспект
Іноваційний урок
З елементами футболу
(9 клас).

                                                       




                                                                                Підготув:
                                                                                Учитель  вищої категорії
                                                                                з фізичної культури
                                                                                Еколого-економічного ліцею 
                                                                                Клименко Олександр Юрійович                                                      

                                          






                                                     Кам’янка
                                                        2017
Тема уроку: Футбол
                                                                                                                          
Тип уроку: комбінований

Завдання уроку:

1.     Ознайомити учнів з правилами поведінки та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ.

2.     Повторити техніку виконання ведення, та зупинки м’яча підошвою.


3.     Закріпити  техніку виконання передачі м’яча внутрішньою стороною ступні.


4.     Сприяти розвитку швидкості, спритності, виховувати товариськість, доброзичливе ставлення один до одного.


Місце проведення:

- спортивний зал.

Інвентар та обладнання:

- футбольні м’ячі, маніжки, програвач,  фішки, секундомір, суддівський свисток.











Структура уроку







п.п.


Зміст частини уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки



1.





2.



3.


4.







5.









6.






















7.

I. Підготовча частина

Організаційний момент (шикування класу в одну шеренгу, рапорт чергового учня, привітання, пояснення завдань уроку).

Правила поведінки та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ.
Спортвні новини

Вимірювання ЧСС за 10 сек.


Організовуючі вправи:
- повороти на місті: «ліворуч», «праворуч», «кругом»;
- стройові кроки на місті;
- перешикування з однієї шеренги в дві.

Різновиди ходьби:
- ходьба на носках руки на поясі;
- ходьба на п’ятках  руки за спиною;
- ходьба на внутрішній   стороні ступні руки на поясі;
- ходьба на зовнішній стороні ступні руки на поясі;

Різновиди бігу:
- біг у повільному темпі;
- біг приставними кроками правим боком уперед, руки на поясі;
- біг приставними кроками лівим боком уперед, руки на поясі;
- біг із високим підніманням стегна, руки працюють, як при звичайному бігові;
- біг із закиданням гомілок назад, руки працюють, як при звичайному бігові;
- біг стрибками з ноги на ногу;

- біг спиною вперед, руки працюють, як при звичайному бігові;
- біг з прискоренням.


Вправа на відновлення   дихання:
1-4 руки вгору – вдих,
5-8 руки опустити вниз – видих.



15 хв.

2 хв.





1 хв.


1хв.

15 сек.


1хв.






1 хв.









5 хв.






















1 хв.



Присутність учнів, звернути увагу на зовнішній вигляд, взуття.



Чітко виконувати вправи за командою вчителя.

Учні розповідають спортивні новини тижня.

Готовність організму учнів до роботи на уроці.

Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів та дистанцій.






Спину тримати прямо, голову не нахиляти, дивитися вперед.







Дихання рівномірне.
Вправа сприяє розвиткові координації рухів.




Спину тримати прямо, назад не відхилятися, тулуб не нахиляти уперед.



Під час поштовху максимально допомагати руками.
Погляд спрямований у напрямку руху через ліве плече.
Швидкість максимальна, вправу виконувати по діагоналі спортивного залу.
Поглядом супроводжуємо кисті рук.


1.






2.












3.
















4.




5.











1.

















2.











3.












4.
Загально розвивальні вправи на місці:
а) В. п. – стійка ноги нарізно, руки на поясі.
1. нахил голови уперед.
2. В. п.
3. Нахил голови ліворуч.
4. В. п.
5. Нахил голови назад.
6. В. п.
7. Нахил голови праворуч.
8. В. п.
б) В. п. – стійка ноги нарізно,руки до плечей.
1 – 4. Коловий рух руками уперед.
5 – 8. Теж саме назад.
в) В. п. – стійка ноги нарізно, права рука вгору.
1 – 2. Ривки руками.
3 – 4. Теж саме ліва вгору.
г)В. п. – О. с.
1. Руки вгору, праву ногу назад на носок.
2. В. п.
3 – 4. Теж саме, ліву ногу назад на носок.
д) В. п. – руки в замок.
1 – 4. Коловий рух кистями рук вперед.
5 – 8. Теж саме назад.
є) В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс.
1 – 2. Нахил тулуба вліво.
3 – 4. Теж саме вправо.
ж) В. п. – О. с.
1. Присів – руки вперед.
2. В. п.
3 – 4. Теж саме.
з) В. п. – О. с.
1. Випад вліво, руки вперед.
2. В. п.
3 – 4. Теж саме вправо.
і) В. п. – О. с.
1. Стрибком ноги нарізно, хлопок руками над головою.
II. Основна частина

Ведення, та зупинка м’яча підошвою.
Дві колони гравців стають одна навпроти другої. Відстані між ними - 10 м., із зміщенням на 1м. двоє ведучих з кожної колони прямують з м’ячами, щоб одночасно зупинитися в центрі. Зупиняють м’яч підошвою, міняються м’ячами і прямують назад до своїх колон. Інші гравці по черзі виконують цю вправу.

Передачі м’яча з накидання партнера в повітрі на голову та на внутрішню сторону стопи







Передачі м’яча з відбором у квадраті:
4 учні з яких кожен стоїть по свої стороні квадрата ,виконують передачу один одному, 
Інші 2 учні повинні відібрати у них м’яч та вийти з квадрату на їхнє місце.



Навчальна гра футбол



4 хв.
5 -6 р.









6 – 7 р.



5 – 7 р.



5 – 6 р.





8 – 9 р.



7 – 8 р.



6 – 8 р.



8 – 9 р.



5 – 6 р.




6 – 7 р.






    25 хв.

5 хв.



















7 хв.















7 хв.







  6 хв.



Спина пряма.









Вправа виконується з максимальною амплітудою.


Руки прямі.



Руки вгору, прогнутися.





Спина пряма.



Спина пряма, ноги не згибати.



Руки прямі, спина пряма.



Спина пряма, одна нога пряма.



Спина пряма.

























Послідовність виконання.


Дотримуватись техніки безпеки та правил гри у футбол.





1.



2.







4.

5.




III. Заключна частина

Шикування класу.

Вимірювання ЧСС за 10 сек.


Вправа на відновлення дихання:
1-4 руки вгору – вдих,
5-8 руки опустити вниз – видих.

Підведення підсумків уроку.

Домашнє завдання.

Вихід зі спортивної зали.

5 хв.

30 сек.

30 сек.


1.30хв





     1хв.

     1 хв.
  
     30 сек.







Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом

Спеціальні дихальні вправи. Вправа корисна при потребі «провітрювання» легенів.



Відзначення найактивніших.



Виходити зі спортивної зали звичайним кроком, не порушуючи строю, тримаючи дистанцію.














Немає коментарів:

Дописати коментар

Нападаючий удар у волейболі

Техніка гри в нападі Щоб своєчасно й ефективно діяти проти суперників на майданчику, гравці набирають оптимального положення — ігро...